ict

‘Om nieuwe diensten te kunnen ontwikkelen en toegevoegde waarde te bieden, vervangen we de bestaande systemen door nieuwe ICT.’

Chiel Post,

programmamanager ICT

‘Het is onze afdeling gelukt om onder de marktplaats Plantion een nieuw ICT-fundament te leggen. Hierop kunnen we allerlei innovaties op weg naar 24/7 dienstverlening, probleemloos laten draaien.’

Carlo van der Laan,

systeembeheerder
Plantion ICT

Match Online

In allerlei werkprocessen en systemen is groot onderhoud gepleegd op ICT-gebied. Vanaf 2022 wordt gefaseerd het nieuwe ICT-systeem Match Online binnen Plantion geïmplementeerd. ICT is een belangrijke aanjager van nieuwe diensten en innovatieve concepten zoals De Kas. Plantion wil de komende jaren ook apps en mobiele websites ontwikkelen om aanvoerders en klanten ‘realtime’ te informeren over de status van producten en transacties.

Afmijnzaal

Belangrijke investeringen werden ook gedaan in de afmijnzaal. Plantion besloot om de beamers (aan het eind van hun levensduur) te vervangen door een led-scherm dat veel extra’s toevoegt op het gebied van informatie en beleving. Om KOA livestream mogelijk te maken, werden ook professionele camera’s aangeschaft en geïnstalleerd. De investeringen maken de afmijnzaal van Plantion tot de meest innovatieve in de sector.

Livestream KOA