MARKETING en COMMUNICATIE

‘We willen de dienstverlening en de producten van Plantion maximaal promoten onder onze klanten.’


Jill Hulzinga,

manager Marketing

en Communicatie

‘We spelen ook de komende jaren actief in op bloemen- en plantentrends met vernieuwende inspiratie voor de klanten van Plantion en voor consumenten.’


Agenita Brink,

medewerker

Marketing en Communicatie

Speciale dagen

Om klanten optimaal te laten profiteren van ‘speciale dagen’, ontwikkelde Plantion diverse promotionele campagnes voor Valentijnsdag, Vrouwendag, Koningsdag, Pasen, Moederdag en de eindexamens. Voor Valentijn en Moederdag werden samen met Koninklijke VBW ook workshops georganiseerd, die door veel bloemisten online werden gevolgd. In juni was er op het groothandelsplein een workshop over duurzame bloemen en planten.




Livestream Valentijnsdag 2 februari

Livestream Moederdag 21 april

Livestream Bloemist en duurzaamheid 22 juni

Koopavond XL Groothandelscentrum 2 november

Meet & greet

Tijdens Meet & Greets komen klanten bij Plantion in contact met aanvoerders. Een mooi voorbeeld was de ontmoeting in september met 12 Nederlandse rozenkwekers. Bij de prachtige rozenpresentatie hingen detaillisten aan de lippen van de gepassioneerde kwekers.

Rozenpresentatie september 2021

social media

taste the green

In het najaar organiseerde Plantion een campagneweek om Taste the Green te promoten onder klanten. Zeker de jongere generatie doet eerst online inspiratie op voordat ze naar een bloemenwinkel gaan. Het is daarom belangrijk als bloemist om op internet aanwezig te zijn. Via het platform Taste the Green brengt Plantion klanten in contact met influencers; die zorgen voor veel exposure in de online omgeving van de bloemist.


www.tastethegreen.nl